maandag 28 april 2014

Naar buiten...

waar de vogeltjes fluiten. En husky haren verzamelen. Het is een prachtige lente, veel zon, veel pollen ook (hatsjie). Steppen wordt lastiger, vanochtend vroeg ging het nog net maar de heren liepen eigenlijk te flierefluiten op 't laatst.

Dus wordt het meer wandelen, lekker samen op stap. Dat is nog wel eens een uitdaging, als de heren in de stuiterstand staan. Dus werken we ook aan zelfbeheersing buiten de deur. Een hele praktische is "zitten en wachten" terwijl ik een foto maak. Inconsequent als ik ben mag staan en wachten ook, maar wat niet mag is alvast vertrekken. Zeker niet als ik aandachtig een stuk boomschors bestudeer. Al helemaal niet als dat betekent dat ik zowat achteruit de sloot in kukel. Stomme fazanten ook. Ik weet niet wie er meer last van z'n testosteron heeft: de pronkende Haan of Heer Spot. Zucht. Toch zijn er een paar plaatjes gelukt.
Populieren langs het pad doen mij altijd denken aan het lied "Het dorp" van Wim Sonneveld.
Langs het tuinpad van mijn vadr'n...
Ze ruisen prachtig, hun jonge blad is betoverend, het hout wordt misprijzend "waaibomenhout" genoemd maar de schors.. prachtig toch, zo diep doorgroefd? 


Perenbloesem - spelen met de Fish-eye functie.
Foto met gevaar voor eigen leven genomen. Moest een paar stappen het weiland in. De gekke oude boer die daar woont kwam mij en de rothonden met zijn tractor wegjagen 


En blazen maar !

Groene tunnel om in te duiken. Links en rechts wonen de reetjes. Goed moment om stil te staan bij de kunst der zelfbeheersing voor de heren 


Ik ken weinig planten die zo snel de grond uit schieten als het fluitenkruid



Het 'toetje' is van een andere wandeling, in de ochtend. Ook voorjaar, alleen de beuk heeft nog herfstblad. Waar je ook bent, er is altijd wel een fraai beeld te vinden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten