maandag 17 maart 2014

Strandfeest



Onverstoorbaar staat hij op het strand. Breed, zwart, vier poten stevig in het zand geplant. Eromheen danst een Paljas. Blaft, daagt uit, springt. Geen reactie. Dan legt de Paljas heel voorzichtig een poot op de machtige zwarte rug. Een diepe grom. Vrolijk danst mijn 
Twee stuiterballen en een Riesenschnauzer die zijn mannetje staat
Paljas een paar stappen achteruit. Maakt een diepe diepe spelboog. Speelblaft. Daagt uit. Onze wandeling over het strand vordert slechts zeer gestaag. Want zolang dat Slungelgeval stuitert, verroert de Zwarte Zeehond geen vin. 










Mijn eigen zwarte amuseert zich ook. Hij is ondertussen op onderzoekingstocht. Racet bij ons vandaan. Racet terug voor een koekje. Vindt een stuk bruinvis-vel. Wil dat helaas niet ruilen. Verorbert een deel ervan met smaak. Blijkbaar kostbaarder prooi dan mijn schoenen, die hij meest keurig voor mij neer legt. 

Die schoenen van mij zijn inmiddels nat. We lopen dicht bij zee en worden ingesloten door muien. We doorwaden ze maar. Dat doet Spot ook. Want in navolging van de Zwarte Beer durft hij best door het water. Zelfs een natte buik is geen probleem. 


Yeah, Tikkertje!

Pas de deux - met een Oeps momentje

Ja, hij reageert! Gelukt! 



Als ik Spot op een gegeven moment aanlijn om Gorby, die tenslotte al tien schijnt te zijn, even wat rust te gunnen, komt de deze gezellig zelf Spot opzoeken. Hij vindt het kennelijk wel leuk, zo’n jonge aanbidder. Op het laatste stuk strand blijft Shadow wel even aan de lijn. Teveel andere mensen met honden op het strand en meneer is wat onvoorspelbaar af en toe op het moment. Spot kan rustig los. Ik weet waar hij is. Bij zijn nieuwe vriend. 
Effe kletsen - in de verte verdwijnt Shadow



Na een uurtje of vier struinen zijn mens en hond tevreden. Moe maar voldaan. Wat een heerlijk uitwaai dagje. ’s Avonds ligt Spot een beetje te dromen. Ongetwijfeld van zijn nieuwe vriend. Waar ik nog twijfelde of Spot niet te lastig was, stelt mijn vriendin mij gerust. “Als hij het niet leuk had gevonden, had hij dat echt wel laten blijken en een boze Gorby… daar vergis je je niet in.” Ach, eigenlijk is het ergens wel logisch. Spot is een een charmeur, windt ook mijn moeder om zijn poot bijvoorbeeld. En zeg nou zelf, zo’n paljas kan je toch ook niet serieus nemen?



Rennuh!




Gorby - staatsieportret

Geen opmerkingen:

Een reactie posten